1. אם יש לכם מועדון לקוחות הגיע הזמן לדוור אותו/ לסמס אותו באמצעות פניה שלא ניתן לסרב לה. מה זאת אומרת לא ניתן לסרב לה?
שימו את עצמכם במקום הלקוח ותשאלו בכנות אם הייתם נענים לקריאה או לא. לכתוב "עד 15% הנחה" לא היה גורם לי לצאת מהבית, אבל "פריט שני במתנה" או "מתנה על כל קניה" עם אימג' (תמונה) של המתנה אולי כן.
אם אין לכם מועדון לקוחות, כדאי מאד להקים כזה. אפשר ללכת אחורה ולנבור בחשבוניות שהוצאתם ומשם להכין רשימת לקוחות ואמצעי התקשרות איתם, רק אל תשכחו לאפשר להם לאשר את הסכמתם להיכלל במועדון שלכם ואת האפשרות להסיר את עצמם ממנו.
2. תנו הטבה ללקוחות שקונים על מנת שיחזרו לקנות שוב. כשלקוח קונה אצלכם מוצר או שירות תנו לו שובר בסכום כסף שלא ניתן לסרב לו ושעדיין ריווחי לכם, הגבילו אותו בזמן ומישכו את הלקוח אליכם שוב בזמן הקרוב. גם אם העצה הזו לא מתאימה לעסק שלכם, נסו לחשוב איך אתם יכולים לגרום למי שכבר רכש ומרוצה לחזור שנית. אל תאבדו לקוח שכבר איתכם.
3. אם אתם תקועים עם מלאי, שכבר שולם ממזמן, בואו ועשו חשבון מה היתה העלות שלו ובצעו סוף שבוע מכירות מרוכז במחיר העלות (פלוס הוצאות כמו ריבית אשראי וכולי). זו הזדמנות מצויינת להיפטר גם מפריטים פגומים שחשבתם לוותר על המכירה שלהם.
זה יגרום לאנשים להגיע אליכם, להכיר את המקום שלכם, להכיר את הסחורה החדשה ואולי לקנות גם ממנה. את כל אותם אנשים שיגיעו רישמו למועדון הלקוחות שלכם בין אם ביצעו רכישה ובין אם לא. עצם ההגעה שלהם מעיד על עניין במוצרים שלכם.
4. שינוי וריענון תצוגה הכרחיים לכל עסק. אם מדובר בעסק פיזי ואם מדובר בעסק דיגיטלי (און ליין). רעננו את חזות המקום, שנו מיקומים של קטגוריות והכי חשוב חדשו את חזית העסק. השינוי הזה יגרום לאנשים להביט מבט שני על העסק שלכם ולנסות להבין מה שונה, מה התחדש בו.
5. השתמשו במדיה החברתית לטובת העסק שלכם. זה חינם וזה עובד. ברוב בתי העסק מדובר בפתיחת דף פייסבוק, גם אם לא תצליחו למשוך אלפי לקוחות תצליחו לבטח למשוך כמה מאות וזו כבר התחלה של מועדון לקוחות מכובד. דף פייסבוק יאפשר לכם לשמור על קשר רציף עם הגולשים, ליצור ביניכם קשר אישי יותר, לקבל עצות והמלצות לדברים שהיו רוצים לראות משתנים ומשתפרים בעסק שלכם, תוכלו להעלות חידושים ומבצעים וכל זה מבלי להוציא כסף. בנוסף תמצאו את עצמכם מקבלים ויוזמים הצעות לשיתופי פעולה מבעלי עסקים אחרים וגם זו דרך לקדם את העסק מבלי להיכנס להוצאות מיותרות.
אני מאמינה שעסק יכול להתקדם קדימה, ללא תקציב פרסום, אבל עם מוכנות לעבוד וליצור הזדמנויות מכירה.
אוסי גלבוע | המאוורר www.hameavrer.com